Już w sierpniu 2025 Warszawa odda do użytku nową kładkę pieszo‑rowerową łączącą oba brzegi Portu Czerniakowskiego. Przeprawa ma długość około 150 m, będzie dostępna dla pieszych, rowerzystów i osób z niepełnosprawnościami, a oficjalne otwarcie planowane jest na przełom sierpnia i września po zakończeniu formalnych odbiorów.
Budowa nowoczesnej kładki pieszo‑rowerowej łączącej oba brzegi Portu Czerniakowskiego ruszyła pod koniec 2023 roku, po ośmiu miesiącach pracy konstrukcja została spięta a obecnie projekt wchodzi w fazę końcową odbiorów technicznych.
Termin otwarcia i udostępnienia
Zarząd Zieleni m.st. Warszawy potwierdził, że inwestycja miała być ukończona w sierpniu 2025 roku. Obecnie toczy się procedura uzyskania pozwolenia na użytkowanie przez Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego, stąd oficjalne otwarcie przewidziane jest na przełom sierpnia i września 2025 roku.
Parametry techniczne i funkcje kładki
- Długość: około 150 m całkowicie (w tym 60 m nad wodą); szerokość: około 8 metrów.
- Konstrukcja: stalowa, z żelbetową płytą zespalającą, oparta na wielkośrednicowych palach wierconych. Elementy konstrukcji, w tym segmenty o długości 23,2 m i wadze 30 ton, zostały zamontowane z pomocą dźwigu o nośności 500 ton.



Znaczenie inwestycji
Kładka będzie elementem ciągłej trasy rowerowej: połączy Most Łazienkowski ze ścieżkami przy ulicach Solec, Czerniakowskiej i Łazienkowskiej. Dzięki temu piesi, rowerzyści i osoby z niepełnosprawnością ruchową zyskają sprawne, bezpieczne połączenie z nadwiślańskimi terenami rekreacyjnymi, Kortami tenisowymi, Przystanią Warszawa i Sauną Wisła.
Budowa kładki to również element szerokiego projektu rewitalizacyjnego: powstaną nowe drogi dojazdowe do portowej części zachodniego nabrzeża, wyremontowane zostaną schody na skarpie wschodniej, a modernizacji poddane zostaną pomosty wodne dla żeglarzy i wioślarzy.
Historia miejsca
W tym samym miejscu funkcjonowała drewniana kładka wybudowana w 1980 roku przez żołnierzy saperów jako obiekt tymczasowy. Mimo planowanej krótkiej żywotności służyła mieszkańcom przez blisko 28 lat i została wyburzona w 2008 roku ze względów bezpieczeństwa. Nowa konstrukcja to nie tylko odtworzenie połączenia, ale zdecydowane podniesienie standardu użytkowania.