Nowe torowisko na Marszałkowskiej nabiera kształtów, będzie inne niż przedtem. na odcinku między Świętokrzyską a rondem Dmowskiego tramwajarze ułożyli już ponad 70 prefabrykowanych płyt – w konstrukcji z kostki granitowej – przeznaczonych także do przejazdu karetek i pojazdów uprzywilejowanych. Równocześnie zaplanowano obsadzenie zielenią: między torami pojawi się rozchodnik, a w pasach separacyjnych – drzewa i niska roślinność.
“Wzdłuż Marszałkowskiej wykonawca sukcesywnie wykonuje roboty związane z przebudową torowiska.
Na odcinku między Świętokrzyską a rondem Dmowskiego, zachowujemy – w uzgodnieniu z Meditransem – nawierzchnię przejezdną dzięki temu po torowisku, w razie potrzeby, będą mogły poruszać się pojazdy uprzywilejowane.
Zdecydowaliśmy się na ułożenie prefabrykowanych płyt z gotową, wykonaną w kontrolowanych warunkach fabrycznych zabudową z kostki granitowej. Korzystamy z doświadczeń innych miast i godzimy w ten sposób estetykę z wymaganą trwałością.







Na miejscu ułożonych zostało już ponad 70 płyt i sukcesywnie każdego dnia przybywają następne. Po ułożeniu płyt budowniczowie przystąpią do wykonania nawierzchni stalowej w kanałach szynowych.
Na odcinku od Świętokrzyskiej do Królewskiej torowisko również będzie miało konstrukcję bezpodsypkową, ale tu pojawi się zielona zabudowa w postaci rozchodnika. Przy torowisku wykonane zostaną pasy separacyjne z przeznaczeniem pod zieleń niską i wysoką.
Tramwaje wrócą na Marszałkowską w październiku 2025 r. Przepraszamy za utrudnienia” – informują Tramwaje Warszawskie