Wykonawca przebudowy torów tramwajowych u zbiegu Marszałkowskiej z Królewską zapowiada na czwartek, 21 sierpnia, zmianę w organizacji ruchu. Roboty przeniosą się na druga stronę skrzyżowania.
Trwa przebudowa torowiska na ulicy Marszałkowskiej. Obie jezdnie pomiędzy Widok i Królewską są zwężone do dwóch pasów. Częścią inwestycji są roboty na skrzyżowaniu z Królewską.
Drugi etap przy Królewskiej
W czwartek, 21 sierpnia, roboty przeniosą się na torowisko po drugiej stronie skrzyżowania. Na Marszałkowskiej kierowcy będą już jeździli w obu kierunkach właściwymi jezdniami, ale nadal będą mieli po jednym pasie. Nie będzie także skrętu w lewo od Świętokrzyskiej w Królewską do Grzybowskiej.
Jadący Królewską od placu Piłsudskiego wrócą na swoją jezdnię. Będą tu mieli jeden pas, z którego pojadą prosto lub w prawo. Nadal nie skręcą w lewo, w Marszałkowską. Z kolei od Grzybowskiej kierowcy pojadą przez skrzyżowanie prosto – jednym pasem „pod prąd”. Z osobnego pasa skręcą w prawo, czyli w Marszałkowską w stronę Świętokrzyskiej. Nie skręcą w lewo, w stronę placu Bankowego.

Tramwajarze otworzą przejścia dla pieszych i przejazd rowerowy przez Marszałkowską przy Ogrodzie Saskim, ale zamkną te po drugiej stronie skrzyżowania. Tak będzie do połowy września.
Jednym pasem w stronę placu Bankowego
Z kolei w poniedziałek, 25 sierpnia, tramwajarze zajmą prawy pas Marszałkowskiej przy Ogrodzie Saskim. Od skrzyżowania z ulicą Królewską do zawrotki przed placem Bankowym kierowcy dalej będą poruszali się jednym pasem.
Zielona Marszałkowska
Marszałkowska jest przebudowywana w ramach projektu Nowe Centrum Warszawy. Tramwaje od samochodów oddzieli szpaler drzew, łatwiej będzie przejść przez ulicę.
Po zakończeniu wszystkich prac kierowcy będą mieli po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przy Złotej zostanie wyznaczona zawrotka. Z kolei przy ulicy Sienkiewicza pojawi się lewoskręt zapewniający dojazd do okolic Złotej i Zgoda. Dodatkowe pasy i przejazdy rowerowe będą przy Złotej i Sienkiewicza. W planach jest też dobudowanie brakującego odcinka drogi dla rowerów, między Świętokrzyską a Królewską.
Na odcinku torowiska w kierunku ronda Dmowskiego zostanie zastosowana zabudowa przejezdna. Wynika to z wniosku Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego „Meditrans” o zachowanie możliwości poruszania się karetek po tym odcinku torów. Pomiędzy Królewską i Świętokrzyską pomiędzy szynami będzie rósł rozchodnik.
Szczegóły na temat inwestycji można sprawdzić na stronie um.warszawa.pl/NCW.
(infoulice)