W sobotę, 11 października 2025 r., na przebudowanym torowisku w alei Marszałkowskiej przeprowadzono pierwsze testy z wykorzystaniem wagonu pomiarowego i składów liniowych. Sprawdzenia potwierdziły możliwość bezpiecznego mijania się tramwajów i obsługi przystanków; od poniedziałku, 13 października, ruch tramwajowy wraca na Marszałkowską zgodnie z planem.
Tramwajarze weryfikowali zachowanie skrajni, geometrię torów i infrastrukturę przystankową – po zakończeniu prób zniesione zostaną tymczasowe ograniczenia prędkości wprowadzone przed remontem. W weekend 11–12 października drogowcy demontowali rozjazdy nakładkowe przy przystankach Centrum i Ratusz-Arsenał oraz frezowali nawierzchnię zachodniej jezdni Marszałkowskiej między Świętokrzyską a rondem Romana Dmowskiego.


Od poniedziałku, 13 października, na swoje stałe trasy wzdłuż Marszałkowskiej wracają linie 4 (Żerań Wschodni – Wyścigi), 15 (Marymont-Potok – P+R Al. Krakowska), 16 (Miasteczko Wilanów – Piaski; część kursów do Muranowskiej) i 18 (Żerań FSO – PKP Służewiec). Likwidowana jest linia zastępcza 66, a autobusy 151 i 520 wracają na trasy podstawowe (151 do pl. Konstytucji, 520 do Dworca Centralnego). Jak informuje miejski serwis informacyjny, przywrócenie ruchu obejmuje całą długość ulicy Marszałkowskiej.
Równolegle wznawiane jest kursowanie tramwajów na Ochocie: przejezdny dla tramwajów będzie ciąg Grójecka – al. Krakowska (z wyłączeniem odcinka ul. Banacha). Na stałe trasy wracają m.in. linie 9 (Gocławek/Wiatraczna – P+R Al. Krakowska), 15 (Marymont-Potok – P+R Al. Krakowska) i 27 (Marymont-Potok – Cmentarz Wolski), a także linia 14 na odcinku Miasteczko Wilanów – pl. Narutowicza. Zawieszane są autobusy Z-9 i Z14; wybrane linie podmiejskie ponownie dojeżdżają do węzła P+R Al. Krakowska.
Na Marszałkowskiej wprowadzono też zmiany dla kierowców: odcinek między Królewską a Widok jest przejezdny dwoma pasami w każdą stronę z wyznaczonymi prawoskrętami (w stronę pl. Bankowego w Sienkiewicza i Świętokrzyską; w stronę ronda Dmowskiego w Świętokrzyską). Kończą się wygrodzenia przy Ogrodzie Saskim (Królewska – Senatorska), lecz miejskie służby zapowiadają dalsze prace wykończeniowe przy skrzyżowaniach, przejściach i drogach dla rowerów – bez wpływu na ruch tramwajów.
Zakończona modernizacja na odcinku Królewska – Widok to element „Zielonej Marszałkowskiej”: torowisko wyłożono rozchodnikiem, a jesienią i w 2026 r. dosadzana będzie zieleń wysoka (m.in. zapowiedziane przez miasto nasadzenia drzew). Jak podają miejskie komunikaty cytowane w serwisach informacyjnych, w najbliższych tygodniach otwierane będą kolejne ułatwienia dla pieszych – m.in. przejście ze Złotej na plac Centralny tej jesieni oraz przejście na wysokości ul. Sienkiewicza w przyszłoroczne lato.
Zmiany w skrócie (od 13 października):
– Marszałkowska: powrót linii 4, 15, 16, 18; koniec linii 66; autobusy 151 i 520 wracają na trasy podstawowe.
– Ochota: powrót tramwajów na Grójecką i al. Krakowską; linie 9, 15, 27 oraz 14 ponownie na trasach; koniec Z-9 i Z14.