Warszawa trafiła właśnie do wirtualnego świata w grze Fortnite. Nowa mapa „City of Wonders” przenosi graczy w interaktywny świat stolicy, łącząc zabawę z edukacją. Fortnite, w którym zarejestrowało się już ponad 650 milionów graczy, codziennie przyciąga ponad 1,5 miliona użytkowników, co czyni go idealnym miejscem do promocji Warszawy wśród młodych odbiorców.
Mapa powstała z inicjatywy Stołecznego Biura Turystyki i pozwala graczom odkrywać charakterystyczne motywy Warszawy oraz jej historię w zupełnie nowej, wciągającej odsłonie. Nowa wyspa w Fortnite przenosi graczy w alternatywną rzeczywistość, gdzie miastu zagraża Bazyliszek, rzucając klątwę na warszawską Syrenkę i przemieniając ją w demoniczną wersję znaną z czternastowiecznych rycin.







Akcja gry rozgrywa się w trzech epokach – XIX, XX i XXI wieku, a gracze mają okazję podróżować w czasie, odkrywając Warszawę w różnych odsłonach.
Misje i wyzwania
Gracze podejmują wyzwania Agencji Cudów, spotykając zarówno postacie historyczne i legendy, jak i współczesnych bohaterów, takich jak Tytus Brzozowski czy Kataryniarz Jan.
Najciekawsze wyzwania w grze to:
- przygotowanie mikstury dla Marii Skłodowskiej-Curie;
- odszukiwanie ulotnych nut Fryderyka Chopina;
- wyścigi łodzi po Wiśle;
- szybowanie między wieżowcami w centrum miasta.
Te zadania łączą edukację, zręczność i logiczne myślenie, zachęcając graczy do odkrywania historii Warszawy.
Od XIX do XXI wieku – odkryj zmieniającą się stolicę
Na wirtualnej mapie znajdziemy m.in. nastrojowe uliczki XIX-wiecznej Warszawy, tajemnicze królewskie ogrody czy nowoczesne centrum miasta z piętrzącymi się wieżowcami na tle zachodzącego słońca.
– Środowisko gry jest inspirowane Warszawą i nie jest jej dokładnym odwzorowaniem. Nasze „Miasto Cudów” zmienia się w czasie, podobnie jak pojawiające się postaci – mówi Paweł Moras, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki.
Połączenie edukacji i zabawy
Warszawskie motywy w Fortnite pozwalają młodym graczom poznawać historię stolicy w sposób atrakcyjny i w pełni interaktywny.
– Żyjemy w XXI wieku, w którym nowe technologie i gry stają się naturalnym sposobem komunikacji z młodymi odbiorcami. Połączenie historii i wirtualnej zabawy daje młodzieży atrakcyjne wyzwanie. Pojawienie się Warszawy w Fortnite to świetna promocja stolicy, zwłaszcza wśród młodych ludzi – dodaje Paweł Moras.
Grę można pobrać bezpłatnie ze strony Fortnite lub wpisać kod wyspy w lobby gry Fortnite: 8289-0792-0837.
Miasto Stołeczne Warszawa



