W najbliższy weekend na ulicach miasta w wielu miejscach nadal będą pracować drogowcy wymieniając asfalt i frezując nawierzchnię.
Ursynów
W weekend, 5-8 grudnia, drogowcy wrócą na ulicę Rosoła i dokończą wymianę nawierzchni. Kierowcy nie przejadą od ulicy Panoramicznej do Ciszewskiego. Autobusy zmienią trasy.
Dwa tygodnie temu drogowcy wymienili asfalt na ulicy Rosoła pomiędzy ulicami Płaskowickiej a Panoramiczną. W ten weekend będą pracowali od Panoramicznej do Ciszewskiego, ale tylko na jezdni w kierunku ulicy Rodowicza „Anody”. Na drugiej nitce ruch będzie bez zmian.
Prace rozpoczną się w piątek, 5 grudnia, o godzinie 22:00 i potrwają do godziny 5:00 w poniedziałek, 8 grudnia.
Brak przejazdu
Jezdnia ulicy Rosoła w stronę Rodowicza „Anody” zostanie zamknięta za skrzyżowaniem z ulicą Panoramiczną. Przed skrzyżowaniem na Rosoła będzie wygrodzony środkowy pas. Wyjazd z ulic Panoramicznej i Wesołej będzie tylko w stronę Płaskowickiej.
Ulica Nugat straci połączenie z Rosoła, a z ulicy Gandhi kierowcy skręcą z dwóch pasów tylko w prawo – w stronę Branickiego.
Objazd
Objazd wyznaczono ulicą Płaskowickiej i aleją KEN do Ciszewskiego.

Autobusy
Autobusy linii 148, 166, 179, 185, 503 i nocne N37 będą jeździły Cynamonową.
Ochota
Budowa trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego wkracza w nowy etap. Niebawem łatwiej będzie się przemieszczać po Ochocie. W najbliższy weekend tramwaje powrócą do pętli Banacha, a kierowcy odzyskają drugą jezdnię Grójeckiej oraz przejazd ulicą Stefana Banacha.
Trasa tramwajowa do Dworca Zachodniego to wyjątkowa inwestycja: obejmuje budowę pierwszego w Warszawie tunelu tramwajowego. Pierwsze elementy tej trasy zostały zrealizowane jako integralna część przebudowy stacji Warszawa Zachodnia. Powstająca trasa tramwajowa poprawi skomunikowanie Dworca Zachodniego z centrum i południowymi dzielnicami Warszawy. Tramwaj dowiezie pasażerów bezpośrednio w rejon peronów kolejowych.
Kolejne metry torów
Gotowa jest pełna gwiazda tramwajowa (czyli nowy węzeł rozjazdowy) na skrzyżowaniu ulic Grójeckiej, Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r. W ostatnich tygodniach odbyły się testy nowych łuków torowiska w kierunku Banacha, a próbne tramwaje dojechały do pętli przy szpitalu. W miniony weekend zaś ekipy Tramwajów Warszawskich naprawiały przejazd przez tory na wysokości ulicy Pawińskiego, dzięki czemu kierowcy przejadą po równej nawierzchni.
Na tym budowa się nie kończy. Nowe tory na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. ułożone są z przerwami aż do Szczęśliwickiej. Za nią trwa budowa rampy wjazdowej do tunelu. W samym tunelu, zlokalizowanym pod Parkiem Pięciu Sióstr, wykonano już ponad połowę płyty dennej, czyli „podłogi” obiektu. Od 28 listopada pasażerowie korzystają zaś z nowego przejścia podziemnego na stacji Warszawa Zachodnia, którego fragment powstał w ramach budowy podziemnego przystanku tramwajowego.
Łatwiej na Ochocie
Zaawansowanie prac umożliwia wprowadzenie zmian w komunikacji i ruchu, które ułatwią poruszanie się po Ochocie. Od soboty 6 grudnia tramwajem znów będzie można dojechać do pętli Banacha, która znajduje się w bezpośredniej bliskości szpitala klinicznego i kampusu uniwersyteckiego.
Uruchomienie pętli Banacha oznacza zmiany tras kilku linii tramwajowych. Po dziewięciu miesiącach dojadą tam ponownie tramwaje linii 14. Na tę pętlę skierowane zostaną także tramwaje linii 7, które – podobnie jak „czternastka” – w ostatnich miesiącach dojeżdżały z Pragi na Plac Narutowicza. Trasa linii 25 zostanie wydłużona do pętli na tym ochockim placu (do tej pory tramwaje tej linii kończyły kursy na Placu Starynkiewicza). Trasa linii 1 w dłuższych kursach nie zmieni się, czyli tramwaje pojadą do pętli P+R Al. Krakowska, natomiast kursy na krótszej trasie „jedynka” zakończy na pętli Banacha (a nie jak do tej pory na Placu Narutowicza). Trasy linii 9 i 15 nie zmienią się – tramwaje będą dojeżdżać do pętli P+R Al. Krakowska.
Łatwiejsze będą także podróże samochodem. Kierowcy odzyskają dojazd ulicą Banacha do skrzyżowania z Grójecką i Bitwy Warszawskiej 1920 r. – do dyspozycji będą dwie jezdnie. Zakończenie zasadniczych prac przy węźle rozjazdowym umożliwi także oddanie drugiej jezdni Grójeckiej. Wykonawca będzie jeszcze pracował przy chodnikach. Na krótkich odcinkach zamkną prawe pasy. Ruch będzie po wiążącej, czyli przedostatniej warstwie asfaltu.
Na jezdni Banacha w stronę Grójeckiej będzie zamknięty prawy pas. Kierowcy będą mieli pas do jazdy prosto i w prawo oraz do skrętu w lewo. Grójecką, przed skrzyżowaniem z Bitwy Warszawskiej 1920 r., w stronę alei Krakowskiej kierowcy pojadą trzema pasami: prosto i w prawo, prosto oraz w lewo. Za skrzyżowaniem, na około stu metrach, będą dwa pasy, a dalej już trzy. Z kolei na jezdni w stronę centrum przed skrzyżowaniem będą trzy pasy, w tym osobny lewoskręt w Bitwy Warszawskiej 1920 r. Za skrzyżowaniem do przystanku autobusowego drogowcy zaplanowali jeszcze prace przy chodniku i kierowcy będą mieli dwa pasy. Za przystankiem jezdnia rozszerzy się do trzech. Na tym etapie w dalszym ciągu zaś dostępna będzie jedna jezdnia ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r.

Na swoje stałe trasy w tym rejonie wrócą autobusy linii: 136 (przez ulicę Bitwy Warszawskiej 1920 r, Banacha i Żwirki i Wigury), 172 (przez ulicę Bitwy Warszawskiej 1920 r., Banacha i Pawińskiego) oraz 186 (przez ulicę Bitwy Warszawskiej 1920 r., Banacha, Pawińskiego i Dickensa). Na obecnych, objazdowych trasach, nadal pozostaną autobusy linii 154, 157, 167, 208, 414, 521 i N01.
Praga Południe
Przez całą niedzielę, 7 grudnia, tramwajarze będą naprawiali przejazd przez tory na skrzyżowaniu alei Waszyngtona z Grenadierów. Część skrzyżowania zostanie zamknięta, a tramwaje nie będą kursowały w stronę ronda Wiatraczna.
Tramwajarze wyrównają nawierzchnię alei Waszyngtona i przejazdu tramwajowego przy ulicy Grenadierów. Drogowcy nie mogli ułożyć tu cieńszej warstwy asfaltu, dlatego teraz tramwajarze dopasują tory.
Prace rozpoczną się w niedzielę, 7 grudnia, o godzinie 0:30 i potrwają do poniedziałku, 8 grudnia, do godziny 2:30.
Zamknięta Grenadierów
Ulica Grenadierów po stronie szpitala straci połączenie z aleją Waszyngtona. Zwężone będą przejścia dla pieszych przez aleję Waszyngtona i ulicę Grenadierów.
Do Grenadierów z alei Waszyngtona kierowcy dojadą Międzyborską i Cyraneczki. Utrudnienia będzie można ominąć aleją Stanów Zjednoczonych do ronda Wiatraczna i alei Waszyngtona.

Zmiany w komunikacji miejskiej
Tramwaje nie będą kursowały aleją Waszyngtona w stronę ronda Wiatraczna. Tramwaje linii 9 na Gocławek pojadą z ronda Waszyngtona aleją Zieleniecką oraz ulicami Zamoyskiego i Grochowską. Trasa linii 24 zostanie skrócona – z Bemowa tramwaje dojadą tylko do pętli przy alei Zielenieckiej.
W stronę ronda Waszyngtona tramwaje będą jeździły bez zmian.
Pomiędzy rondem Waszyngtona a Wiatraczna będą kursowały autobusy linii zastępczej Z-9, a 521 zatrzymają się dodatkowo na przystankach Kinowa i Park Skaryszewski.
Autobusy linii 135 zmienią trasę w kierunku placu Hallera. Z ulicy Grenadierów skręcą w aleję Stanów Zjednoczonych, a następnie przez rondo Wiatraczna dojadą Grochowską do swojej stałej trasy.
Praga Północ
Ulica Starzyńskiego w kierunku ronda Żaba będzie miała nową nawierzchnię. W weekend, 5-7 grudnia, drogowcy planują pierwszą część remontu odcinka pomiędzy mostem Gdańskim a rondem Starzyńskiego, prace do 12 grudnia.
Prace zostały podzielone na dwa etapy, a ich realizacja będzie uzależniona od warunków atmosferycznych.
Bez zjazdu na rondo Starzyńskiego
Pierwszy etap potrwa od piątku, 5 grudnia, od godziny 22:00 do 4:00 w poniedziałek, 8 grudnia. Drogowcy zamkną jezdnię prowadzącą z mostu Gdańskiego w stronę ronda Starzyńskiego. Kierowcy nie zjadą na Jagiellońską i Wybrzeże Helskie oraz nie wjadą z Wybrzeża Helskiego w kierunku ronda Starzyńskiego. Wiadukt w stronę ronda Żaba będzie otwarty.
Na krótkim odcinku mostu, nad ulicą Wybrzeże Helskie, przejazd będzie po jednym pasie w każdą stronę. W kierunku Śródmieścia, poza tym zwężeniem, kierowcy pojadą bez zmian.
Objazdy zostaną wyznaczone ulicami: Starzyńskiego, Namysłowską, Szymanowskiego do placu Hallera lub Ratuszowej.

Podczas remontu autobusy linii 409, 500 oraz nocnych N12 i N62 w kierunku Bródna, stacji metra Trocka i Wołomina nie będą się zatrzymywały na przystankach Wybrzeże Helskie i Rondo Starzyńskiego.
Bez wjazdu na wiadukt
Drugi etap asfaltowania jest planowany we wtorek, 9 grudnia, o godzinie 21:00. Drogowcy wygrodzą lewy pas jezdni, prowadzący na wiadukt nad rondem Starzyńskiego. Kierowcy pojadą prawym: do ronda Starzyńskiego lub na Wybrzeże Helskie.
Tak, jak w pierwszym etapie, na krótkim odcinku mostu, nad ulicą Wybrzeże Helskie, przejazd będzie po jednym pasie w każdą stronę.

Remont ma potrwać do piątku, 12 grudnia, do godziny 1:00 w nocy.
W piątek, 5 grudnia, drogowcy wrócą na ulicę Odrowąża. Dokończą remont na jezdni w kierunku ronda Żaba. Nie będzie przejazdu od Budowlanej do Staniewickiej.
W zeszły weekend drogowcy ułożyli nową nawierzchnię od Staniewickiej do ronda Żaba. Teraz wrócą i dokończą prace. Remont rozpocznie się w piątek, 5 grudnia, o godzinie 22:00. Koniec prac w poniedziałek, 8 grudnia, o godzinie 4:00.
Brak przejazdu
Drogowcy zamkną jezdnię ulicy Odrowąża w stronę ronda Żaba od ulicy Budowlanej do Staniewickiej. Na skrzyżowaniu Wysockiego z ulicami Budowlaną i Matki Teresy z Kalkuty będzie jeden pas do skrętu w prawo i jeden w lewo. Z Budowlanej nie będzie wyjazdu na Odrowąża, a z ulicy Matki Teresy z Kalkuty kierowcy pojadą tylko w prawo.
Pożarowa straci połącznie z ulicą Odrowąża.
Skrzyżowanie ze Staniewicką pozostanie otwarte.
Objazd utrudnień
Objazd do ronda Żaba został wyznaczony ulicami Matki Teresy z Kalkuty i św. Wincentego.
Do ulicy Pożarowej dojazd będzie Staniewicką.

Autobusy
Autobusy nocne N14 i N64 w kierunku Dworca Centralnego z ulicy Łojewskiej pojadą: Chodecką, Matki Teresy z Kalkuty i św. Wincentego do swoich stałych tras.
Tramwaje będą kursowały bez zmian.



