Awaria urządzeń sterowania ruchem na linii średnicowej w Warszawie spowodowała poranne opóźnienia pociągów SKM linii S1 i S2 oraz Kolei Mazowieckich. Część składów kierowano przez Warszawę Centralną, a bilety ZTM, SKM i KM były wzajemnie honorowane między Warszawą Wschodnią a Zachodnią.
We wtorek, 16 września 2025 r., jeszcze przed porannym szczytem komunikacyjnym doszło do awarii urządzeń sterowania ruchem na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia, co powodowało poważne utrudnienia w kursowaniu pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej linii S1 i S2 oraz pociągów Kolei Mazowieckich. Część składów była kierowana przez stację Warszawa Centralna z pominięciem przystanków Stadion, Powiśle, Śródmieście i Ochota; wprowadzono też wzajemne honorowanie biletów ZTM, SKM i KM na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia.
Jak przekazał Zarząd Transportu Miejskiego, utrudnienia rozpoczęły się po godzinie 4.30. Według porannej informacji obejmowały one pociągi SKM linii S1 (Otwock – Pruszków) i S2 (Sulejówek Miłosna – Lotnisko Chopina) oraz składy Kolei Mazowieckich kursujące przez linię średnicową. W komunikacie zaznaczono możliwość kierowania części połączeń przez dalekobieżną linię średnicową (stacja Warszawa Centralna) oraz pomijania przystanków w centrum.
Opóźnienia sięgały kilkudziesięciu minut, a część pociągów kursowała w skróconych relacjach lub była odwoływana. Odnotowało opóźnienia „nawet o ponad 40 minut” i potwierdzono możliwe kierowanie składów przez Warszawę Centralną.
WTP poinformował również o wzajemnym honorowaniu wszystkich biletów ZTM oraz SKM i KM na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia. Według porannych komunikatów honorowanie zaczęło obowiązywać od godziny 6:55 i miało trwać do odwołania.
Przyczyną problemów była awaria urządzeń sterowania ruchem na podmiejskiej linii średnicowej. Informację o skali i czasie rozpoczęcia utrudnień potwierdziły także inne redakcje, powołując się na komunikaty WTP.