Na około 2 godziny 30 lipca całkowicie zawiódł system płatności w parkomatach na terenie Warszawy – ani BLIK, ani karta nie działały, a zmodernizowane urządzenia gotówki nie przyjmują.
Dziś 30 lipca w godzinach przedpołudniowych nastąpiła awaria systemu elektronicznego poboru opłat parkingowych w SPPN. Mieszkańcy i kierowcy informują, że w centralnych dzielnicach Warszawy parkomaty przestały akceptować płatności kartą oraz BLIKIEM, a gotówka nie daje możliwości opłacenia postoju – wcześniej parkomaty przyjmujące bilon zostały zlikwidowane podczas modernizacji na rzecz systemów całkowicie bezgotówkowych.



Po kontakcie z ZDM, rzecznik Jakub Dybalski potwierdził, że Zarząd Dróg Miejskich jest świadomy problemu i prowadzi konsultacje z firmą operującą systemem. Trwają prace naprawcze, jednak nie określono czasu ich zakończenia. Jak się okazało, awaria potrwała 2 godziny i około godziny 14, rzecznik ZDM powiadomił o jej usunięciu. Do czasu przywrócenia sprawności systemu kierowcom rekomendowano korzystanie z aplikacji mobilnych umożliwiających opłatę za postój w SPPN.
Rzecznik zaznaczył także, że w sytuacjach nałożenia opłaty dodatkowej podczas trwania awarii każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.