W sobotę, 13 września 2025 r., w całej Polsce wystąpiła awaria terminali płatniczych, która uniemożliwiła lub poważnie utrudniła realizację płatności kartami i BLIKIEM w sklepach, na stacjach benzynowych oraz w punktach usługowych. Operator eService przekazał po godz. 14, że prace naprawcze przywróciły sprawność systemów, a przed godz. 15 poinformował, iż „wszystkie funkcjonalności działały już poprawnie”.
Zgłoszenia problemów zaczęły napływać około południa i nasiliły się po godz. 13. W serwisie monitorującym usterki internetowe odnotowano gwałtowny wzrost liczby raportów z całego kraju – licznik przekroczył 1400 zgłoszeń. Problemy obejmowały transakcje kartowe i mobilne, co potwierdzały wpisy klientów oraz raporty z dużych sieci handlowych.
Według przekazów medialnych oraz relacji klientów, utrudnienia dotknęły zarówno karty Visa, jak i Mastercard, a także płatności BLIK. Część sklepów i restauracji przechodziła na rozliczenia gotówkowe do czasu przywrócenia działania terminali. Banki, pytane o sytuację, informowały, że nie rejestrowały awarii po swojej stronie.
Firma eService – jeden z największych operatorów akceptacji płatności bezgotówkowych – potwierdziła wystąpienie awarii i prowadzenie prac naprawczych. Następnie przekazała, że usunięto nieprawidłowości i przywrócono pełną funkcjonalność usług. W komunikatach nie podano przyczyny zdarzenia ani jego dokładnego zakresu technicznego.
Części użytkowników mogły zostać naliczone błędne transakcje i zalecali weryfikację historii płatności po zakończeniu prac serwisowych. Niektóre redakcje wskazywały również, że najsilniejsza fala zgłoszeń wystąpiła między godz. 13 a 14.
Według relacji, do popołudnia 13 września sytuacja uległa stabilizacji. Stopniowo przywracano działania terminali oraz o wznawiano obsług transakcji bezgotówkowych w placówkach handlowych i usługowych.