Dwie osoby zginęły. ZDM zmienia oznakowanie na Wisłostradzie

Sowa
Sowahttp://miejskireporter.pl
Wydarzenia, wypadki, pożary i inne informacje z życia Warszawy oraz bliższych i dalszych okolic.
Interwencje

Po tragicznych wypadkach na Wisłostradzie, gdzie zginęli ojciec i jego syn, ZDM wprowadził dodatkowe oznakowanie – fizyczne separatory U‑24 – aby oddzielić pasy ruchu na remontowanym odcinku.

Ostrzeżenie dla kierowców: na remontowanym odcinku Wisłostrady (ul. Wybrzeże Gdyńskie) między ul. Krasińskiego a Sanguszki wprowadzono dodatkowe oznakowanie ruchu – po tragicznych wypadkach, w tym śmiertelnym zdarzeniu, w którym zginęli ojciec (45 lat) i jego 13‑letni syn. Kierujący oplem Vectrą jechał pod prąd i doprowadził do czołowego zderzenia z motocyklem – obaj zostali natychmiast reanimowani, lecz zmarli w szpitalu. Prowadzi do tragedii również to, że sprawcy uciekli z miejsca wypadku, po kilku godzinach zostali zatrzymani przez policję; jeden miał około pół promila alkoholu we krwi i obowiązujący zakaz prowadzenia pojazdów do 2027 roku.

Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym wspólnie z policją uznało, że dotychczasowe oznakowanie było zgodne z przyjętymi procedurami – poziome pasy są odblaskowe, a organizacja ruchu została zaakceptowana wcześniej przez służby. Mimo to mieszkańcy i kierowcy zgłaszali, że barierki betonowe oddzielające pasy powinny być rozciągnięte na całej długości remontowanego fragmentu, a widoczność oceniają jako niewystarczającą, szczególnie przy deszczowej pogodzie i po zmroku.

W odpowiedzi ZDM wprowadził dodatkowe „pachołki” typu tarcz U‑24 jako fizyczne separatory pasów ruchu. Nowe elementy mają oddzielać ruch w przeciwnych kierunkach i poprawić bezpieczeństwo przejazdu – choć pełna skuteczność tych rozwiązań pozostaje niezweryfikowana.

Wspólnie budujmy niezależne media!

Każdy, nawet najmniejszy wkład finansowy, pozwala nam na rozwój oraz podnoszenie jakości naszych materiałów. Dziękujemy!

Podobne artykuły