Tramwaje Warszawskie potwierdziły powrót regularnych kursów na Grójecką i aleję Krakowską od poniedziałku, 13 października. 6 października po odnowionych torach pojechał wagon pomiarowy, który sprawdził całą trasę i nowy układ rozjazdów na węźle Grójecka–Bitwy Warszawskiej 1920 r.–Banacha.
Trasa przeglądowa objęła odcinek od placu Narutowicza do ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. oraz dalej – wzdłuż al. Krakowskiej – do pętli P+R Al. Krakowska. To właśnie na skrzyżowaniu Grójecka–Bitwy Warszawskiej 1920 r.–Banacha powstał nowy węzeł rozjazdowy związany z budową trasy do Dworca Zachodniego; wykonano tam tzw. pełną „gwiazdę” umożliwiającą ruch tramwajów we wszystkich kierunkach po uruchomieniu nowej linii.
Wykorzystując przerwę w ruchu, tramwajarze własnymi siłami wyremontowali odcinek torów na Grójeckiej od skrzyżowania z Bitwy Warszawskiej 1920 r. do placu Narutowicza: wymieniono tory wraz z podbudową, wzmocniono grunt i wykonano nowe odwodnienie. Trwają prace przy przystankach Wawelska i Och-Teatr, wymieniane są barierki i krawężniki. Na pozostałym odcinku do pętli P+R Al. Krakowska przeprowadzono prace utrzymaniowe – wyfrezowano szyny na całej trasie oraz wyremontowano przejazdy na wysokości ulic 1 Sierpnia i Bakalarskiej.



W związku z organizacją objazdów ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. nie remontowano przejazdu przez torowisko na wysokości ul. Wawelskiej – odcinek ten nadal pełni rolę głównej trasy zastępczej dla ruchu kołowego.
Powrót tramwajów na Ochotę nastąpi w zapowiadanym terminie – w poniedziałek, 13 października. Przerwa w kursowaniu, ogłoszona na początku czerwca z uwagi na budowę węzła rozjazdowego i przebudowę infrastruktury podziemnej, potrwała ok. 4,5 miesiąca.
„Na Grójeckiej dziś zjawił się nasz tramwaj pomiarowy, a to zwiastuje jedno – rychły powrót tramwajów” – przekazały Tramwaje Warszawskie, zapowiadając jednocześnie, że „tramwaje wracają na Grójecką i al. Krakowską do pętli P+R Al. Krakowska od poniedziałku 13 października”.
Późną jesienią odnowiony odcinek torowiska ma zostać zazieleniony rozchodnikiem. Równolegle – już po wznowieniu ruchu – będą kontynuowane roboty przy budowie trasy do Dworca Zachodniego, w tym prace tunelowe i wykończeniowe przy pierwszym w Warszawie podziemnym przystanku tramwajowym. Według zapowiedzi miasta i spółki, uruchomienie połączenia do Dworca Zachodniego planowane jest w 2026 roku.