Kolejny paraliż w Galerii Młociny. Klienci czekają już ponad 2 godziny na wyjazd z podziemnego parkingu. “Poziom spalin katastrofalny”

Bocian
Bocian
Wydarzenia, wypadki, pożary i inne informacje z życia Warszawy oraz bliższych i dalszych okolic.
Interwencje

Kolejny paraliż drogowy w rejonie Galerii Młociny. Klienci po raz kolejny utknęli w wielogodzinnych wyjazdach z podziemnego parkingu, a zatory rozlały się na okoliczne ulice na Bielanach.

Według relacji kierowców głównym „wąskim gardłem” pozostaje wyjazd z garaży na skrzyżowanie ulic Zgrupowania AK „Kampinos” i Książąt Mazowieckich, w sąsiedztwie wjazdu do zajezdni tramwajowej. To tutaj ruch ma blokować się najmocniej podczas wzmożonego napływu aut do centrum handlowego. Wśród zgłoszeń Czytelników pojawiają się opisy wielogodzinnego stania w podziemiach i bardzo złych warunków wentylacyjnych. „Parking Galerii Młociny poziom -2 zablokowany wyjazd od 2 h. Poziom spalin katastrofalny” – napisał jeden z kierowców. „Problem z wyjazdem z Galerii Młociny, w 2 h przesunęliśmy się może 30 metrów” – relacjonuje Czytelniczka. Jednocześnie mieszkańcy skarżą się na zablokowany przejazd ulicą Zgrupowania AK „Kampinos” i dojazdy do osiedli. O podobnych scenariuszu informowaliśmy w ostatnich tygodniach, wskazując na ponowne, jesienne „czkawki” ruchu w tej okolicy.

Zatory nie ograniczają się wyłącznie do garaży. Blokują się także dojazdy wzdłuż ulicy Zgrupowania AK „Kampinos” oraz alei gen. Marii Wittek, co utrudnia tranzyt w rejonie węzła komunikacyjnego Młociny. Opisywany układ ulic obsługuje jednocześnie ruch do centrum handlowego, pętlę tramwajowo-autobusową i wloty z osiedli. W październiku br. podobny paraliż skutkował nawet kilkugodzinnym oczekiwaniem na wyjazd z parkingu, co potwierdzały relacje kierowców i materiały naszych Czytelników.

Tło problemu jest znane od grudnia 2024 roku, gdy w rejonie Młocin uruchomiono pełną sygnalizację świetlną, co – przy przedświątecznym ruchu – doprowadziło do całkowitego zakorkowania wyjazdów i okolicznych ulic. W odpowiedzi drogowcy zapowiadali korekty programów, a w lutym 2025 r. sygnalizacja na skrzyżowaniu Książąt Mazowieckich i Zgrupowania AK „Kampinos” została przeprojektowana i ponownie włączona. Mimo zmian temat powraca w okresach zwiększonego ruchu zakupowego.

Zarząd Dróg Miejskich utrzymuje, że źródłem kłopotów nie są obecnie światła, lecz organizacja i zarządzanie ruchem na samych parkingach. „To weekendowe wydarzenie nie działo się na skrzyżowaniu, tylko w garażu galerii. (…) problem leży w decyzjach związanych z bieżącym zarządzaniem parkingiem podziemnym tego obiektu i może się powtórzyć” – przekazywał rzecznik ZDM Jakub Dybalski. ZDM dodawał też, że w pobliżu funkcjonują parkingi P&R, gdzie takich zatorów nie obserwowano, a zarządca galerii nie korzysta z miejskiego systemu tablic informujących o zajętości.

Z kolei Galeria Młociny w komunikatach po ostatnich spiętrzeniach ruchu podkreślała, że przy narastających utrudnieniach otwierano wszystkie szlabany, umożliwiano pozostawienie aut bez opłat i proszono policję o wsparcie przy ręcznym sterowaniu ruchem. Zarządca centrum deklaruje prace „nad dodatkowymi rozwiązaniami” oraz konieczność „szerokiego planu komunikacyjnego dla tej części miasta”, a rozmowy z miejskimi jednostkami – w tym z ZDM – mają być kontynuowane.

Mieszkańcy Bielan i klienci centrum zapowiadają omijanie obiektu do czasu poprawy warunków wyjazdu i apelują o szybkie decyzje jeszcze przed grudniem – miesiącem największego natężenia ruchu zakupowego. Wskazują, że „system świateł nie jest dostosowany do przepustowości ulic”, a korek w rejonie galerii unieruchamia także codzienny dojazd do domów przez ulicę Zgrupowania AK „Kampinos”. W ostatnich tygodniach podobne sygnały o wielogodzinnym postoju i wysokim stężeniu spalin docierały do redakcji z wielu źródeł.

Wczoraj po raz pierwszy odnotowaliśmy też paraliż w rejonie Arkadii co zbiegło się z czasem remontu ulic, przygotowań do biegu 11 listopada oraz przypływu klientów.

Wspólnie budujmy niezależne media!

Każdy, nawet najmniejszy wkład finansowy, pozwala nam na rozwój oraz podnoszenie jakości naszych materiałów. Dziękujemy!

Podobne artykuły