“Mistrzu Zwolnij”, czyli jak pijany 23-latek w BMW zaszalał na ulicy Puławskiej

Sowa
Sowahttp://miejskireporter.pl
Wydarzenia, wypadki, pożary i inne informacje z życia Warszawy oraz bliższych i dalszych okolic.
Interwencje

Na Puławskiej BMW prowadzone przez 23-latka uderzyło w drzewo, latarnię i dwa zaparkowane samochody, a kierowca miał 1,8 promila alkoholu. Dwie osoby trafiły do szpitala, policja wyjaśnia okoliczności wypadku.

W niedzielę, 7 września, około godziny 7.11 na ulicy Puławskiej w rejonie numeru 115 kierowca osobowego kabrioletu BMW jadąc z nadmierną prędkością od strony Piaseczna w kierunku centrum miasta, na łuku drogi przy Idzikowskiego stracił panowanie nad pojazdem i wpadł w poślizg. Auto uderzyło w drzewo, latarnię uliczną i dwa zaparkowane samochody, Citroena i VW.

23-letni kierowca był pijany, a on i jego 23-letnia pasażerka trafili do szpitala. Jak przekazała policja, badanie alkotestem wykazało u kierującego 1,8 promila alkoholu.

Na miejscu interweniowały dwa zastępy straży pożarnej. Zgłoszenie wpłynęło o 7.11, a podróżujące bmw dwie osoby opuściły rozbity pojazd o własnych siłach. Strażacy zabezpieczyli teren i usunęli drzewo, w które uderzył samochód.

Ze wstępnych ustaleń policjantów wynika, że kierujący nie dostosował prędkości do warunków, uderzył w drzewo, latarnię, a następnie w kilka zaparkowanych w pobliżu aut. Sprawą zajmują się funkcjonariusze WRD; ustalane są dokładne okoliczności i przebieg zdarzenia. Ulica Puławska między Idzikowskiego a Zawrat była nieprzejezdna do godziny 12:30.

2 września 2025 r. PZU wraz z Polską Policją zainaugurowały ogólnopolską kampanię „Mistrzu, zwolnij”, której celem jest ograniczanie wypadków spowodowanych nadmierną prędkością i przecenianiem umiejętności za kierownicą. Akcja potrwa do końca września i obejmuje m.in. dystrybucję miliona naklejek z hasłem – funkcjonariusze podczas kontroli drogowych przekazują kierowcom materiały edukacyjne, a wsparcie zapewniają także agenci i oddziały PZU. Elementem kampanii są spoty w reżyserii Jana Komasy emitowane w telewizji, internecie i kinach, a także billboardy rozlokowane przy głównych trasach od 18 sierpnia. Planowane są działania aktywizujące, w tym konkurs z jazdą na torze bezpiecznej jazdy oraz „safety car” jeżdżący po Warszawie z dozwoloną prędkością, mające skłonić do refleksji nad stylem jazdy. Według danych Policji w 2024 roku odnotowano ponad 21 tys. wypadków, blisko 1,9 tys. ofiar śmiertelnych i 2,4 mln przekroczeń prędkości – stąd apel kampanii o rozsądek i wyobraźnię na drodze.

W tym samym miejscu doszło bardzo podobnego zdarzenia w nocy z piątku na sobotę. Wtedy kierowca uciekł porzucając pojazd.

Wspólnie budujmy niezależne media!

Każdy, nawet najmniejszy wkład finansowy, pozwala nam na rozwój oraz podnoszenie jakości naszych materiałów. Dziękujemy!

Podobne artykuły