Paraliż w Galerii Młociny. Kierowcy utknęli na parkingu podziemnym. Niektórzy stoją już 3 godziny w korku!

Bocian
Bocian
Wydarzenia, wypadki, pożary i inne informacje z życia Warszawy oraz bliższych i dalszych okolic.
Interwencje

Kolejny paraliż w rejonie Galerii Młociny na Bielanach. Zakorkowane są ulica Zgrupowania AK „Kampinos”, aleja gen. Marii Wittek oraz dojazdy do centrum handlowego; zator obejmuje także cały garaż podziemny. Z relacji kierowców niektórzy utknęli na parkingu nawet około trzech godzin.

W sobotnie popołudnie ruch w rejonie Galerii Młociny znacząco wzrósł, co przełożyło się na długie zatory na ulicy Zgrupowania AK „Kampinos” i wzdłuż alei gen. Marii Wittek. W szczycie natężenia ruchu blokował się również wyjazd z garażu podziemnego. Kierowcy informują o wielogodzinnym oczekiwaniu na wydostanie się z parkingu, a piesi – o trudnościach z wejściem do strefy garażowej ze względu na wyczuwalne spaliny.

Galeria Młociny jest obsługiwana głównie przez dojazdy od alei gen. Marii Wittek z wlotem w ulicę Zgrupowania AK „Kampinos”, a alternatywnie od ul. Nocznickiego. Centrum deklaruje około 2000 miejsc parkingowych.

To nie pierwszy raz, gdy okolica doświadcza poważnych utrudnień. W grudniu 2024 r. ruch wokół galerii i sam parking został sparaliżowany – kierowcy zgłaszali wielogodzinne oczekiwanie na wyjazd. Wówczas w centrum publicznej dyskusji znalazła się sygnalizacja świetlna przy skrzyżowaniu Zgrupowania AK „Kampinos” i Książąt Mazowieckich.

Po tamtym zdarzeniu Zarząd Dróg Miejskich uruchomił i przeprogramował sygnalizację – sygnalizatory włączono ponownie 4 lutego 2025 r., zapowiadając poprawę płynności. W następnych dniach informowano, że ruch jest mniejszym problemem, choć pełną ocenę działania układu odkładano na okres po feriach.

Od 11 sierpnia 2025 r. obowiązują też nowe zasady parkowania w Galerii Młociny: pierwsza godzina jest bezpłatna, druga może być zwolniona z opłaty po spełnieniu warunków (m.in. paragon za zakupy lub walidacja), a każda kolejna rozpoczęta godzina kosztuje 5 zł. Operator podaje również dostępne formy płatności na parkingu.

Mieszkańcy i radni dzielnicy wielokrotnie zwracali uwagę na wpływ programów sygnalizacji i natężenia ruchu na przepustowość ciągów dojazdowych przy centrum. Wskazywano m.in. skrzyżowanie z rekordową liczbą urządzeń oraz potrzebę korekt sterowania ruchem.

Wspólnie budujmy niezależne media!

Każdy, nawet najmniejszy wkład finansowy, pozwala nam na rozwój oraz podnoszenie jakości naszych materiałów. Dziękujemy!

Podobne artykuły