Słomińskiego po remoncie tramwaje znowu na torach

Interwencje

Po trzymiesięcznej przerwie tramwaje wracają na Słomińskiego, most Gdański i rondo Starzyńskiego. Miasto kończy przebudowę torów, wprowadza stałą organizację ruchu i wydłuża perony przy Dworcu Gdańskim; część trasy zyskała zielone torowisko.

Od poniedziałku, 29 września, po trzymiesięcznej przerwie tramwaje wracają na trasę wzdłuż ul. Słomińskiego – przez most Gdański, ul. Starzyńskiego i Międzyparkową. Powrót nastąpi zgodnie z zapowiedzią miasta po zakończeniu głównych prac torowych.

Tory tramwajowe biegnące przez zielony teren, otoczone murami i drzewami w słoneczny dzień.
fot. Tramwaje Warszawskie

Na tory ponownie wyjedzie linia 1 (Żerań Wschodni/Annopol – pl. Narutowicza). Linia 6 (Metro Młociny – Gocławek) oraz 28 (Dworzec Wschodni – Os. Górczewska) wracają na swoje stałe trasy, natomiast linia 18 pozostanie na objazdowej relacji PKP Służewiec – pl. Narutowicza. Kończą kursowanie linie zastępcze Z-5 oraz 70; przez most Gdański do pętli Żerań FSO skierowana zostanie linia 27. Taką organizację potwierdzają komunikaty miasta i organizatora transportu.

Torowisko tramwajowe skręcające w prawo w nowo budowanej infrastrukturze miejskiej, w tle widoczna zieleń i pojazdy.
fot. Tramwaje Warszawskie

Prace objęły odcinek od ronda Zgrupowania AK „Radosław” do wjazdu na most Gdański. Wymieniono szyny, wykonano nowe odwodnienie, w dużej części wymieniono słupy i sieć trakcyjną, a na znacznych fragmentach zastosowano konstrukcję bezpodsypkową. Roboty prowadziły równolegle dwie jednostki: odcinek zachodni (do wiaduktu przy Dworcu Gdańskim) realizował wykonawca zewnętrzny, wschodni Tramwaje Warszawskie własnymi siłami.

Robotnicy układają płyty chodnikowe obok torów tramwajowych, w otoczeniu drzew i nowoczesnych budynków.
fot. Tramwaje Warszawskie

Zmieniły się lokalizacje i parametry przystanków. Przystanki Baseny Inflancka przeniesiono na drugą stronę ul. Pamiętajcie o Ogrodach, co skraca dojście od strony centrum handlowego; perony Dworzec Gdański wydłużono. W rejonie Parku Traugutta poprawiono bezpieczeństwo dojść: przejście dla pieszych zostało przesunięte i tymczasowo „chronione” wyspowymi progami zwalniającymi, a docelowo Zarząd Dróg Miejskich wybuduje sygnalizację świetlną z priorytetem dla tramwajów.

Wprowadzona zostaje stała organizacja ruchu na skrzyżowaniu z ul. Pamiętajcie o Ogrodach. Na nitce w kierunku ronda Zgrupowania AK „Radosław” trzy pasy prowadzą prosto, a jeden służy do skrętu w prawo; zlikwidowano skręt w lewo. Na jezdni w stronę mostu Gdańskiego wyznaczono dwa pasy do jazdy na wprost i dwa do skrętu w lewo. Informację o nowym układzie pasów potwierdza miejski serwis informacji.

Zielone torowisko pojawiło się od Dworca Gdańskiego w stronę ronda „Radosław” – to rozchodnik ułożony wzdłuż torów. Drugi odcinek, w kierunku mostu Gdańskiego, zostanie zazieleniony jesienią w ramach odrębnego postępowania bez wstrzymywania ruchu tramwajów.

Miasto akcentuje, że przebudowa trasy na Słomińskiego była jednym z największych tegorocznych zadań torowych (ponad 3 km toru pojedynczego) i prowadzona była w koordynacji z pracami drogowymi i bezpieczeństwa ruchu w rejonie Parku Traugutta.

Wspólnie budujmy niezależne media!

Każdy, nawet najmniejszy wkład finansowy, pozwala nam na rozwój oraz podnoszenie jakości naszych materiałów. Dziękujemy!

Podobne artykuły