Zatrzymani obywatele Gruzji podejrzani o oszustwa metodą „na pracownika banku”

Bocian
Bocian
Wydarzenia, wypadki, pożary i inne informacje z życia Warszawy oraz bliższych i dalszych okolic.
Interwencje

Funkcjonariusze Referatu do Walki z Przestępczością Gospodarczą i Korupcją Komendy Powiatowej Policji w Otwocku zatrzymali dwóch obywateli Gruzji podejrzanych o udział w oszustwie metodą „na pracownika banku”. Sprawcy, działając wspólnie i w porozumieniu, doprowadzili mieszkankę powiatu otwockiego do niekorzystnego rozporządzenia mieniem w wysokości blisko 20 tysięcy złotych.

Do zdarzenia doszło 10 października br. Jak ustalili policjanci, pokrzywdzona otrzymała telefon od rzekomego pracownika banku, który poinformował ją o próbie przejęcia jej środków i nakłonił do przekazania pieniędzy w celu ich „zabezpieczenia”. Kobieta, będąc przekonana, że pomaga chronić swoje oszczędności, przekazała kody BLIK, tracąc łącznie 19 800 złotych.

Dzięki intensywnym czynnościom operacyjnym funkcjonariusze RPGiK KPP w Otwocku ustalili i zatrzymali w Warszawie dwóch obywateli Gruzji w wieku 31 i 34 lat. W trakcie przeszukania policjanci zabezpieczyli telefon komórkowy mogący służyć do popełniania przestępstwa oraz gotówkę.

Jeden z zatrzymanych był dodatkowo poszukiwany Listem gończym celem odbycia kary pozbawienia wolności. Ponadto przebywał na terytorium RP pomimo wydanej decyzji Straży Granicznej o powrocie do kraju pochodzenia.

Obaj mężczyźni usłyszeli zarzuty oszustwa, za które zgodnie z art. 286 § 1 Kodeksu karnego grozi kara do 8 lat pozbawienia wolności. Sprawa ma charakter rozwojowy – policjanci prowadzą dalsze czynności mające na celu ustalenie innych osób mogących mieć związek z tym procederem oraz innych przestępstw popełnionych przez zatrzymanych.

Sąd, przychylając się do wniosku Prokuratury, zastosował wobec nich najsurowszy środek zapobiegawczy w postaci trzymiesięcznego aresztowania.

Apelujemy o ostrożność!

Policjanci przypominają, że pracownicy banków, policjanci czy prokuratorzy nigdy nie proszą o przekazanie pieniędzy, wypłatę gotówki ani o wykonanie przelewów lub podanie kodów BLIK w celu ich „zabezpieczenia”. Jeśli ktoś dzwoni z taką prośbą – to na pewno oszust!

W przypadku podejrzanego telefonu:

  • natychmiast zakończ rozmowę,
  • nie podawaj żadnych danych osobowych, numerów kont, haseł czy kodów,
  • skontaktuj się bezpośrednio ze swoim bankiem lub zadzwoń na numer alarmowy 112, by zweryfikować sytuację.

Pamiętajmy – czujność i rozsądek to najlepsza ochrona przed oszustwem.

KPP w Otwocku

Wspólnie budujmy niezależne media!

Każdy, nawet najmniejszy wkład finansowy, pozwala nam na rozwój oraz podnoszenie jakości naszych materiałów. Dziękujemy!

Podobne artykuły