Remont torowiska na wiadukcie w alei Jana Pawła II przy Arkadii

Sowa
Sowahttp://miejskireporter.pl
Wydarzenia, wypadki, pożary i inne informacje z życia Warszawy oraz bliższych i dalszych okolic.
Interwencje
- Reklama -

Pora na remont torowiska na wiadukcie w alei Jana Pawła II nad linią kolejową. Roboty w okolicach Centrum Handlowego Arkadia rozpoczną się 22 marca i spowodują zmiany w organizacji ruchu oraz układzie linii tramwajowych.

W wyniku remontu odczuwalne będzie przyspieszenie jazdy tramwajów kursujących między Śródmieściem i Wolą a Żoliborzem oraz Bielanami. To pierwszy z serii tegorocznych, dużych remontów warszawskich torowisk.

Pracami będzie objęty odcinek torowiska na wiadukcie przy CH Arkadia – między przystankami Rondo Radosława i Plac Grunwaldzki. W sumie to 1330 metrów toru pojedynczego. To jeden z najbardziej obciążonych odcinków warszawskiej sieci tramwajowej: w szczycie, w ciągu godziny, przejeżdża nim 60 tramwajów w jednym kierunku. Ostatni remont torowisko przechodziło ponad 20 lat temu – dokładnie w 2002 r. Obecnie występują tu liczne ograniczenia prędkości (10-20 km/h na każdym z torów), co wpływa na komfort podróżowania i czas przejazdu.

Co zostanie zrobione?
Wyłączenie ruchu tramwajowego zaplanowane zostało w okresie od 22 marca do 25 maja. Prace będą wykonywane przede wszystkim przez Tramwaje Warszawskie i zostały tak ułożone, by przerwa w ruchu – z uwzględnieniem trwania procesów budowlanych i technologicznych – była jak najkrótsza.

Roboty zaczną się od demontażu torów wraz z prefabrykowanymi płytami podbudowy – aż do konstrukcji wiaduktu. Wykonanie hydroizolacji obiektu i ułożenie nowych płyt prefabrykowanych to kolejne etapy prac. Następnie roboty obejmą montaż szyn i urządzeń wyrównawczych (dylatacji) oraz zalanie żywicami elementów infrastruktury.

W wyniku remontu poprawi się stan infrastruktury, co zapewni bezawaryjną eksploatację w kolejnych latach. Zwiększy się także komfort podróżowania – nie będzie już ograniczeń prędkości, co pozwoli na skrócenie czasu przejazdu tramwajów.

Infoulice

Jakie utrudnienia?
Roboty wymuszą przerwę w kursowaniu tramwajów w alei Jana Pawła II i Popiełuszki na odcinku pomiędzy przystankami Metro Marymont i Rondo Radosława. Nie będą kursowały tramwaje linii 28. Linie: 16, 17, 22, 27 i 33 oraz 24 zmienią swoje trasy w obydwu kierunkach. Uruchomione zostaną autobusowe linie zastępcze Z17 i Z33 oraz trzy tramwajowe linie uzupełniające 71, 73 i 78.

Wszystkie tramwaje linii 16 będą dojeżdżały do pętli Metro Marymont – z ulicy Andersa nie skręcą w Stawki, tylko pojadą prosto do Mickiewicza i dalej Słowackiego. 17 zachowa relację PKP Służewiec – Winnica; tramwaje tej linii pojadą z alei Jana Pawła II ulicą Stawki, dalej Andersa, Mickiewicza, Słowackiego do Marymonckiej i swojej stałej trasy. Tramwaje linii 22 nie będą kursowały na Bielany tylko zakończą trasę na ulicy Skierniewickiej przy Wolskiej (przystanek Metro Płocka 57) – z Okopowej pojadą aleją „Solidarności”, Wolską i Skierniewicką; w przeciwnym kierunku, do Wiatracznej, rozpoczną trasę na Wolskiej, na przystanku Zajezdnia Wola.

Tramwaje linii 27 zostaną skierowane na Dworzec Wschodni (dzięki czemu zastąpią na pewnym odcinku trasy linię 28) i na Pragę pojadą: od ronda „Radosława” ulicą Słomińskiego, przez most Gdański, Starzyńskiego, Jagiellońską, Ratuszową do Targowej i Kijowskiej. Na prawy brzeg Wisły będą kursowały także tramwaje linii 33, podobną trasą jaka będzie obowiązywała dla 27; przy czym 33 ulicą Jagiellońską dojadą do pętli Ratuszowa-Zoo i to będzie koniec ich trasy. Trasa tramwajów linii 24 zostanie wydłużona na Bielany, do pętli Piaski.

Linie uzupełniające na Broniewskiego
Utrzymane zostanie kursowanie tramwajów na całej długości ulicy Broniewskiego – do tymczasowego przystanku tramwajowego w rejonie placu Grunwaldzkiego. Będzie to możliwe dzięki zabudowie tymczasowego rozjazdu nakładkowego. Dwukierunkowe tramwaje zapewnią pasażerom dojazd z Broniewskiego w dwóch kierunkach – w stronę Bielan i pętli Metro Młociny, a także w stronę Bemowa i ulicy Powstańców Śląskich.

Trasa linii zastępczej 78 poprowadzi z Osiedla Górczewska ulicą Powstańców Śląskich, aleją Reymonta do Broniewskiego i placu Grunwaldzkiego (w sobotę 22 marca tramwaje linii 78 będą miały trasę prowadzącą do Metra Młociny ulicami Wólczyńską i Nocznickiego). Od niedzieli na trasę wyjadą tramwaje linii 73 z Metra Młociny ulicami Nocznickiego, Wólczyńską do Broniewskiego i placu Grunwaldzkiego. Sieć połączeń szynowych uzupełni linia 71 o trasie: PKP Służewiec, Marynarska, Wołoska, aleja Niepodległości, aleja Jana Pawła II, Słomińskiego, Starzyńskiego, Jagiellońska, Ratuszowa-Zoo. Do ronda „Radosława” i zatrzymujących się tam tramwajów i autobusów dowiozą pasażerów autobusy dwóch linii zastępczych – Z17, które będą jeździły od ulicy Słowackiego do Stawek (Metro Marymont, Popiełuszki, aleja Jana Pawła II) oraz Z33 od Włościańskiej do ronda „Radosława” (Włościańska – Broniewskiego – aleja Jana Pawła II); w sobotę 22 marca autobusy linii Z33 będą zaczynały kursy na pętli Chomiczówka. Autobusy Z33 w godzinach szczytu będą nim jeździły co ok. 4-6 minut.

Zmiany dla kierowców
W czasie prac wprowadzone zostaną także ułatwienia dla zastępczej komunikacji autobusowej. Na ulicy Broniewskiego – na odcinku od przejazdu za Elbląską do Matysiakówny – zostanie wytyczony tymczasowy buspas dla autobusów jadących w kierunku centrum. Jego wprowadzenie będzie wiązało się z czasowym usunięciem wysepek i azyli na środku ulicy, a także kilkudziesięciu miejsc parkingowych między Krasińskiego i Matysiakówny. Na skrzyżowaniach z ulicami Braci Załuskich i Krasińskiego będzie można skręcać tak jak dotychczas, ale na pierwszym z nich stanie tymczasowa sygnalizacja świetlna. Prace przy zmianie organizacji ruchu rozpoczną się 18 marca, a nowe rozwiązania będą obowiązywać od 20 marca. Ponadto, w dniu montażu rozjazdu nakładkowego zostanie wygrodzony jeden z pasów do placu Grunwaldzkiego.

Zmiany w organizacji ruchu zostaną też wprowadzone na wiadukcie w alei Jana Pawła II. Na czas prac tramwajowych zajmiemy przylegające pasy jezdni. Od ronda „Radosława” do placu Grunwaldzkiego kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdą ze stron. Zjeżdżający z wiaduktu „odzyskają” przed rondem „Radosława” trzeci pas, a na rondzie pojadą we wszystkich kierunkach, tak jak zawsze. Przejezdny będzie także trzeci, wydzielony pas do skrętu w ulicę Błońską. Podobnie będzie na drugim końcu wiaduktu – tak jak obecnie będą tam cztery pasy, w tym dwa do skrętu w Broniewskiego.
(Infoulice)

Nie przegap najważniejszych wiadomości!

Obserwuj Miejskiego Reportera na Google News

- Reklama -
- Reklama -
- Reklama -

Podobne artykuły