Budowa metra na Bemowie przyspiesza. Coraz bardziej widoczne są konstrukcje stacji Lazurowa i Chrzanów
Na warszawskim Bemowie trwa intensywna budowa ostatniego zachodniego odcinka drugiej linii metra. Z każdym tygodniem coraz wyraźniej widać postęp prac przy konstrukcjach trzech przyszłych stacji: Lazurowa, Chrzanów i Karolin. Zakończenie robót planowane jest na drugą połowę 2026 roku.




Na stacji C3 Lazurowa, zlokalizowanej przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej, prowadzone są roboty przy wznoszeniu ścian pomieszczeń technicznych oraz montażu systemów wentylacyjnych i innych instalacji. Na poziomie -2 budowane są korytarze dla okablowania, a także ściany przyszłych peronów.
Na stacji C2 Chrzanów, zlokalizowanej przy skrzyżowaniu ulic Rayskiego i Szeligowskiej, prace są bardziej zaawansowane. Wylana została już część płyty peronowej, po której w przyszłości będą przemieszczać się pasażerowie. Budowane są także pomieszczenia techniczne na poziomie -1 oraz schody prowadzące na powierzchnię. Kształtów nabierają także wyjścia z przyszłej stacji.
W miejscach, gdzie znajdą się tory, obecnie operuje ciężki sprzęt budowlany. Po zachodniej stronie linii powstają również tory prowadzące do Stacji Techniczno-Postojowej Mory, która będzie obsługiwać pociągi kursujące na drugiej linii metra. Oddanie do użytku tej stacji planowane jest na listopad 2025 roku.
Realizacja trzeciego etapu budowy zachodniego odcinka drugiej linii metra odbywa się w ramach projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”. Inwestycja ma strategiczne znaczenie i jest współfinansowana ze środków unijnych. Całkowity koszt projektu wynosi 3 mld 830 tys. zł, z czego 1 mld 125 mln zł pochodzi z Funduszu Spójności w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027.
Po zakończeniu budowy zachodniego odcinka druga linia metra zostanie w pełni domknięta. Nowe stacje mają usprawnić komunikację mieszkańcom Bemowa i okolicznych dzielnic, znacząco skracając czas dojazdu do centrum miasta.