Dostawcze auto przewrócone na bok po uderzeniu w barierki na S17. Kolejne takie zdarzenie

Sowa
Sowahttp://miejskireporter.pl
Wydarzenia, wypadki, pożary i inne informacje z życia Warszawy oraz bliższych i dalszych okolic.
Interwencje

Na końcu S17 w Sulejówku dostawczy Renault uderzył w betonowe zapory i przewrócił się na bok. Nikt nie został ranny, a policja zakwalifikowała zdarzenie jako kolizję i ukarała kierującą mandatem.

Sulejówek. Trzy osoby podróżujące dostawczym Renaultem ucierpiały jedynie niegroźnie, gdy pojazd około godziny 9 wypadł z trasy S17 na węźle Warszawa Wschód i przewrócił się na bok po uderzeniu w betonowe zapory. Policja zakwalifikowała zdarzenie jako kolizję, a kierującą ukarała mandatem.

Dziś, 30 września, na końcu trasy S17 na węźle Warszawa Wschód w miejscowości Sulejówek (powiat miński) doszło do kolejnego zdarzenia na „pechowej” zawrotce w tym rejonie. Dostawczy Renault, którym podróżowały trzy kobiety narodowości ukraińskiej, uderzył w bariery zamykające koniec trasy. W wyniku zderzenia pojazd przewrócił się na bok.

Z uzyskanych przez redakcję informacji wynika, że w trakcie jazdy kierująca zagadała się z pasażerką siedzącą obok, co doprowadziło do utraty należytej koncentracji i najechania na betonowe zapory. Na miejsce wezwano straż pożarną, zespół ratownictwa medycznego oraz policję.

Po przybyciu służb potwierdzono, że wszystkie osoby opuściły pojazd o własnych siłach i nie doznały obrażeń wymagających hospitalizacji. Działania strażaków polegały na zabezpieczeniu miejsca zdarzenia i postawieniu pojazdu, a następnie usunięciu jego pozostałości z jezdni. Policjanci wykonali czynności na miejscu i rozliczyli zdarzenie jako kolizję drogową. Kierującą ukarano mandatem.

W związku ze zdarzeniem lokalnie występowały utrudnienia w ruchu na końcowym odcinku S17 związane z działaniami służb. Po zakończeniu czynności przejazd odbywał się normalnie.

Końcowy odcinek S17 w rejonie Sulejówka (węzeł Warszawa Wschód/Zakręt) jest dziś punktem, w którym trasa ekspresowa urywa się ze względu na brakujący fragment Wschodniej Obwodnicy Warszawy (WOW). Zgodnie z informacjami GDDKiA, w 2022 r. oddano do ruchu odcinek od węzła Lubelska do węzła Warszawa Wschód, natomiast dalszy przebieg w stronę węzła Drewnica nie został jeszcze zrealizowany. W efekcie ruch z kierunku Lublina kończy się na końcówce estakady, gdzie obowiązuje tymczasowa organizacja z zawrotką i betonowymi barierami oddzielającymi zamknięty pas od jezdni przeznaczonej do skrętu/zmiany kierunku. Ta sytuacja utrzymuje się do czasu przygotowania i budowy brakującego odcinka WOW.

Geneza serii zdarzeń jest związana z konstrukcją tego tymczasowego zakończenia trasy oraz zachowaniami kierowców. Pojazdy jadące ekspresówką często utrzymują prędkość charakterystyczną dla S17 i na zjeździe z wiaduktu trafiają na odcinek, na którym należy wykonać manewr zawracania albo zmiany kierunku na Trakt Brzeski. Wielokrotnie odnotowywaliśmy przypadki najechania na betonowe zapory lub przebicia się przez nie – zarówno przez samochody osobowe, jak i ciężarowe. Opisy zdarzeń wskazują na nadmierną prędkość, roztargnienie albo błędy nawigacji jako czynniki sprzyjające kolizjom w tym punkcie. Niejednokrotnie także kierujący samochodami byli pod wpływem alkoholu.

W marcu 2025 r. doszło m.in. do zdarzenia z udziałem ciężarówki, która przebiła betonowe bariery na końcu S17 i wypadła poza jezdnię; podobne epizody opisywano już w 2024 r., nazywając to miejsce „czarnym punktem” końcówki trasy. W relacjach podkreślano, że do kolizji dochodzi tu powtarzalnie, przy czym ich scenariusz jest zbliżony: dojazd końcowym odcinkiem wiaduktu, spóźniona reakcja na oznakowanie końca trasy oraz kontakt z barierami oddzielającymi zamknięty fragment.

Docelowo problem powinien zniknąć wraz z budową brakującego odcinka WOW w ciągu S17, który przeniesie ruch poza obecne zakończenie i wyeliminuje potrzebę tymczasowej zawrotki. W 2025 r. GDDKiA zapowiedziała „nowe otwarcie” przygotowań – ogłoszono postępowania na opracowanie dokumentacji (STEŚ z decyzją środowiskową) dla brakujących fragmentów w kierunku Drewnicy i Ząbek. Do czasu realizacji inwestycji końcówka S17 w Sulejówku pozostaje miejscem, gdzie wymagana jest szczególna uwaga kierowców ze względu na nietypowe, tymczasowe rozwiązanie organizacji ruchu.

Wspólnie budujmy niezależne media!

Każdy, nawet najmniejszy wkład finansowy, pozwala nam na rozwój oraz podnoszenie jakości naszych materiałów. Dziękujemy!

Podobne artykuły