Wandale wykoleili pociąg metra na Ursynowie. Na miejscu czynności prowadziła policja

Bocian
Bocian
Wydarzenia, wypadki, pożary i inne informacje z życia Warszawy oraz bliższych i dalszych okolic.
Interwencje
- Reklama -

W nocy przy ulicy Wilczy Dół na warszawskich Kabatach (Ursynów) doszło do poważnego zdarzenia.

Graficiarze (wandale) przy użyciu drabiny dostali się na teren Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty, pod koła pociągu metra podłożyli blokadę i zaczęli malować pociąg. W pewnym momencie maszynista ruszył w kierunku myjni, w wyniku czego skład wypadł z torów. Musicie wiedzieć, że nocna obsługa pociągów metra odbywa się nie przez maszynistów metra tylko wagony są „przepychane” przez niewielką lokomotywę. Maszynista lokomotywy powoli przepycha wagony metra przez myjnię.

Z naszych informacji wynika, że na teren stacji postojowej metra wtargnęła grupa osób z zamiarem dewastacji wagonów. Jak wynika z obserwacji okolic miejsca wtargnięcia, niektórzy z nich przyjechali na elektrycznych hulajnogach.

Jak informują służby to już nie pierwszy raz, kiedy wandale niszczą skład metra na stacji techniczno-postojowej.

Stacja Techniczno-Postojowa Kabaty (STP Kabaty) – stacja warszawskiego metra przy ul. Wilczy Dół 5, która pełni funkcję warsztatowo-techniczną dla linii M1 i linii M2. Mieści się tam też siedziba operatora metra, spółki Metro Warszawskie.

Stacja została zaprojektowana w latach 70. XX wieku. Podczas budowy zrezygnowano ze zbudowania trzech obiektów o łącznej kubaturze ok. 100 000 m³, które nie były niezbędne dla funkcjonowania metra, ograniczając tym samym koszty.

STP Kabaty

STP jest miejscem, w którym znajduje się zaplecze techniczne Metra Warszawskiego. Dokonuje się tu niezbędnych napraw wagonów. Jest tam również automatyczna myjnia składów (myjnia posiada oczyszczalnię ścieków, obieg wody jest zamknięty) oraz perony umożliwiające pracownikom konserwację wagonów i utrzymanie ich w czystości. Stacja znajduje się na południowym końcu linii, na granicy z Lasem Kabackim. Powierzchnia stacji to 33 hektary. W 2006 r. podjęto decyzję o budowie głowicy zachodniej na STP Kabaty.

STP Karolin (Mory)

W 2021 roku rozpoczęto budowę nowej stacji Techniczno-Postojowej zlokalizowanej w ciągu linii metra M2. Budowa STP Karolin jest niezbędna ze względu na rozwój sieci metra. Obecnie wszystkie pociągi obsługiwane są przez stację techniczno-postojową Kabaty, jednak wraz z rozbudową linii M2 konieczne stało się stworzenie dodatkowego zaplecza technicznego. Nowa stacja będzie mogła jednorazowo obsługiwać od 50 do 60 pociągów, a jej infrastruktura obejmie hale postojowe, warsztaty, myjnie oraz inne obiekty niezbędne do utrzymania taboru. Planowane otwarcie tej stacji to lata 2025-2026

Nocne prace konserwacyjne

Podczas godzin nocnych, gdy pociągi metra stoją na STP, w tunelach metra dokonuje się przeglądu urządzeń, konserwacji i ewentualnych napraw. Przeprowadza się obchód tuneli i usuwanie usterek np.: uszkodzenia szyn, przecieków, powstałych zanieczyszczeń. W nocy dokonuje się też czyszczenie rozjazdów specjalną maszyną, która odkurza podtorza. Myje się i smaruje poduszki, które znajdują się w rozjazdach. Konserwacji wymagają wszystkie systemy zapewniające pracę metra.

Nie przegap najważniejszych wiadomości!

Obserwuj Miejskiego Reportera na Google News

- Reklama -
- Reklama -
- Reklama -

Podobne artykuły