Rozpędzone Ferrari staranowało dwa auta. Sportowe auto za blisko milion złotych rozbite

Sowa
Sowahttp://miejskireporter.pl
Wydarzenia, wypadki, pożary i inne informacje z życia Warszawy oraz bliższych i dalszych okolic.
Interwencje

Kolizja trzech aut w Alejach Jerozolimskich przed ulicą Śmigłowca zakończyła się bez osób poszkodowanych. Sprawca – kierowca Ferrari 458 Italia – przyznał się do winy, a szkody zostaną pokryte z jego OC.

Dziś, 26 września, około godziny 13:40 w Alejach Jerozolimskich – przed ulicą Śmigłowca, w kierunku centrum – doszło do kolizji trzech pojazdów. Rozpędzone Ferrari 458 Italia uderzyło w tył Opla, a siła zderzenia zepchnęła Opla na BMW. Nikt nie odniósł obrażeń. Kierowca Ferrari uznał swoją winę i podpisał oświadczenie o spowodowaniu kolizji, co pozwoli na naprawę Opla i BMW z jego polisy OC.

Na miejscu nie było potrzeby interwencji ratowników medycznych, ani policji. Zdarzenie miało miejsce na odcinku wlotowym do centrum, gdzie w podobnych sytuacjach mogą tworzyć się przejściowe utrudnienia w ruchu.

Ferrari 458 Italia – podstawowe informacje o modelu

Ferrari 458 Italia to warty około miliona złotych sportowy model z silnikiem umieszczonym centralnie, produkowany w latach 2009–2015. Napęd stanowi wolnossąca jednostka V8 o pojemności 4,5 litra, osiągająca ok. 570 KM (419 kW) przy 9000 obr./min i około 540 Nm momentu obrotowego. Auto wykorzystuje 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynię biegów, napędzającą koła tylne. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi ok. 3,4 s, a prędkość maksymalna sięga około 325 km/h.

Konstrukcja pojazdu oparta jest na lekkim, aluminiowym nadwoziu i zaawansowanej aerodynamice, opracowanej we współpracy z Ferrari F1 – m.in. z aktywnymi elementami kierującymi przepływem powietrza. W standardzie montowane są karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe oraz systemy kontroli trakcji i stabilizacji (E-Diff, F1-Trac), współpracujące z charakterystycznym manettino na kierownicy do zmian trybów jazdy. Wnętrze łączy rozwiązania torowe z użytkowymi – zespół wskaźników skupiony jest wokół obrotomierza, a większość funkcji sterowana jest z kierownicy.

Warianty 458 obejmują m.in. wersję Spider (z otwieranym dachem) oraz torowo-sportowe odmiany Speciale i Speciale A. Model 458 Italia uchodzi za ostatnie Ferrari z wysokoobrotowym, wolnossącym V8 przed wprowadzeniem w gamie nowszych konstrukcji z doładowaniem.

To kolejne supersportowe auto rozbite w ostatnim czasie na warszawskich ulicach. W tym tygodniu pokazywaliśmy także kolizję z McLarenem.

Wspólnie budujmy niezależne media!

Każdy, nawet najmniejszy wkład finansowy, pozwala nam na rozwój oraz podnoszenie jakości naszych materiałów. Dziękujemy!

Podobne artykuły